17 Ιαν 2010

Αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα

Πολλές φορές οι εργαζόμενοι αναζητούν από τον εργοδότη τους κίνητρα για να αποδώσουν καλύτερα στην εργασία τους. Υπάρχουν, όμως, κι εκείνοι οι οποίοι από μόνοι τους αναζητούν τρόπους να παρακινήσουν τον εαυτό τους για καλύτερη απόδοση και παραγωγικότητα. Υπάρχει όμως μια διαφορά. Άλλο κάποιος να θέλει απλά να πετύχει τους στόχους του και άλλο να παρακινεί τον εαυτό του για να τους πετύχει.

Σημαντικό είναι κάποιος να θέλει να πετύχει και ακολούθως να αναζητά τα μέσα για την υλοποίηση του στόχου. Παρότι δεν είναι εύκολο να διώξει τις ανασφάλειες και να έχει αυτοπεποίθηση ώστε να καταβάλει όλες τις προσπάθειες τους για να κατορθώσει αυτό που επιθυμεί, είναι τουλάχιστον σημαντικό να επιδιώκει και να προσπαθεί.

Βασικότερο συστατικό της προσωπικής παρακίνησης μας, είναι η αυτοπεποίθηση. Πρέπει δηλαδή να είμαστε σε θέση να αναγνωρίζουμε τα επαγγελματικά μας λάθη χωρίς όμως να μας προκαλούν δυσμένεια, και να αναγνωρίζουμε επίσης τις επιτυχίες μας, ώστε να είμαστε σε θέση να χτίζουμε σε αυτές για τη δημιουργία νέων. Αναζητώντας τα κίνητρα που θα προσφέρουν τόσο την προσωπική, επαγγελματική ικανοποίηση αλλά και την μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, έχοντας θετική βλέψη για τα μελλοντικά πλάνα και ξεκάθαρους στόχους, οι προοπτικές επιτυχίας είναι αυξημένες.

Προφανώς, θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό αν το εργασιακό περιβάλλον προσφέρει στον εργαζόμενο ώθηση και κίνητρα για περαιτέρω απόδοση. Ακόμα, όμως, και τα άτομα που έχουν αυτοπεποίθηση και παρακινούνται από μόνα τους, χρειάζονται κάποιες φορές ένα τρίτο χέρι να τους σπρώξει. Η επιδίωξη στόχων και τα μέσα επίτευξης αυτών δεν έρχονται από μόνα τους. Χτίζοντας τους στόχους, το κάθε άτομο μπορεί επίσης να οικοδομήσει ένα περιβάλλον αυτοπεποίθησης, πιστεύοντας στις δυνατότητες του και προχωρώντας μπροστά δυναμικά.
(Φιλελεύθερος, 17/01/2010)

Μια νέα χρονιά …

Το 2009 έφυγε και βρισκόμαστε ήδη στις πρώτες μέρες του νέου χρόνου. Οι υπολειτουργικές υπηρεσίες επανήλθαν στις εργασίες τους, οι εργαζόμενοι (όσοι είχαν την ευκαιρία) απόλαυσαν τις διακοπές τους, και η νέα χρονιά αναμένει τους ρυθμούς να αρχίσουν να ανεβαίνουν.

Η κάθε επιχείρηση έκανε τον απολογισμό του προηγούμενου χρόνου, και είναι πλέον έτοιμη, σιγά σιγά να θέσει τις νέες γραμμές πορείας του έτους. Την απάντηση προφανώς δεν θα μπορέσει να τη δώσει ο Άγιος Βασίλης, δεδομένου ότι το βάρος της οικονομικής κρίσης ήταν μεγάλο και ίσα που κατάφερε να μοιράσει τα δώρα. Τι πρέπει όμως να καθοριστεί για τη νέα χρονιά;

Η απάντηση είναι απλή. Τι θα κάνει η εταιρεία γι’ αυτή τη χρονιά; Η αναζήτηση πρέπει να εστιαστεί στα ‘τι’ και όχι στα ‘πως’ της υλοποίησης στόχων. Η νέα χρονιά έχει εκ των προτέρων κριθεί ως δύσκολη, κατά την διάρκεια της οποίας ευελπιστούμε να αρχίσει να διαφαίνεται και η ανάκαμψη της οικονομίας μας. Λόγω απολύσεων προσωπικού, μειωμένων κύκλων εργασίας, μειωμένης ζήτησης υπηρεσιών και προϊόντων, το σκηνικό ακόμα είναι θολό, αλλά ο καταναλωτής χρειάζεται βοήθεια να εμπιστευτεί εταιρείες, ώστε να υπάρξει και πάλι ρευστότητα.

Άρα, μήπως, ένα από τα πρώτα ‘τι’ θα πρέπει να είναι προσανατολισμένο στο μελλοντικό καταναλωτή, ο οποίος κι αυτός με το δίκιο του, τον τελευταίο καιρό είναι συγκρατημένος και επιφυλακτικός; Λοιπόν, σκοπός είναι το προσωπικό της κάθε επιχείρησης να θέσει τους στόχους που πραγματικά επιθυμεί και πιστεύει πως θα επιτύχει, χωρίς φυσικά να ξεφεύγουν από κάποια ρεαλιστικά πλαίσια. Αφού αποφασιστούν οι στόχοι, και ετοιμαστεί το πλάνο για επίτευξη αυτών, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά η ιδιόμορφη χρονιά που διανύουμε, γι’ αυτό και σημαντικό είναι να ελέγχεται τακτικά η πρόοδος των στόχων που έχουν τεθεί.
(Φιλελεύθερος, 10/01/2010)

7 Ιαν 2010

Πλεονάζον προσωπικό

Η οικονομική κρίση οδήγησε αρκετούς εργοδότες σε απολύσεις προσωπικού, λόγω μειωμένων κύκλων εργασίας, και στα πλαίσια της οικονομικής στενότητας κάποιοι υπάλληλοι είναι πλέον πλεονάζων προσωπικό.

Οι εργαζόμενοι αυτοί έχουν, με βάση εθνικό μας νόμο, δικαίωμα πληρωμής λόγω πλεονασμού από το Ταμείο Πλεονάζοντος Προσωπικού. Κύρια προϋπόθεση είναι ο εργαζόμενος να έχει εργαστεί για εκατόν τέσσερις εβδομάδες σε συγκεκριμένο εργοδότη. Η πληρωμή αυτή μπορεί να γίνεται στο σύνολο ή μερικώς περιοδικά ή εφ’ άπαξ. Για τις πρώτες 24 ημέρες μετά από τον τερματισμό της απασχόλησης, ο εργαζόμενος λαμβάνει (σε περίπτωση περιοδικής πληρωμής) το σύνολο του ημερομισθίου του, και ακολούθως, το 75% του ημερομισθίου. Καμία πληρωμή λόγω πλεονασμού δεν συνεχίζεται να γίνεται μετά από 52 εβδομάδες από τον τερματισμό της απασχόλησης.

Έκπτωση στο δικαίωμα της πληρωμής μπορεί να υπάρξει όταν προτείνεται θέση στον εργαζόμενο και δεν την αποδέχεται ή δεν κάνει αίτηση για αυτή, ή όταν αμελεί να αναζητήσει εργασία ή/και όταν αρνείται να ακολουθήσει επαγγελματική εκπαίδευση χωρίς εύλογο λόγο.

Τι είναι όμως πλεονάζων προσωπικό; Σε περίπτωση που σε μία εταιρεία αποφασιστεί η παύση της λειτουργία της, ή παύση της λειτουργίας σε συγκεκριμένο τόπο, και γι’αυτό το λόγο ο εργοδότης προχωρήσει σε απολύσεις, τότε το προσωπικό θεωρείται πλεονάζων. Επίσης, πλεονάζων προσωπικό μπορεί πλέον αρκετά συχνά να προκύψει λόγω εκσυγχρονισμού και αυτοματοποίησης των διαδικασιών, ή λόγω αλλαγής προϊόντος ή παρεχόμενης υπηρεσίας ή κατάργησης τμημάτων ή η περιορισμού των εργασιών της επιχείρησης.

Εννοείται ότι σε περίπτωση που ο εργοδότης επικαλεστεί τους πιο πάνω λόγους για απολύσεις προσωπικού, δεν μπορεί για κάποιο χρονικό διάστημα να προχωρήσει σε προσλήψεις για θέσεις που πρόσφατα κενωθήκαν. Σημαντικό είναι όμως, ότι παρότι οι εργαζόμενοι θα χάνουν την εργασία τους, είναι δικαιούχοι αποζημίωσης αν πληρούν κάποια κριτήρια.
(Φιλελεύθερος, 3/01/2010)