Στην αγορά και στις συνθήκες που επικρατούν σε αυτή, μάλλον είναι δύσκολο να μιλάμε για εταιρική κουλτούρα, καθώς ολοένα και περισσότερο αυξάνονται οι διεθνοποιημένες επιχειρήσεις, των οποίων τα γεωγραφικά τους όρια δεν περιορίζονται. Πέρα αυτού όμως, η εταιρική κουλτούρα αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικό κομμάτι μιας επιχείρησης, και πιθανότατα και της μελλοντικής βιωσιμότητας της.
Η εταιρική κουλτούρα είναι οι κοινές αξίες, πιστεύω, αρχές και κανόνες που προσδιορίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις στην επιχείρηση (πελάτες, μέτοχοι, εργαζόμενοι, συνεργάτες κτλ.), την ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων, τις καινοτομίες, τη διαχείριση και οργάνωση, και ότι γενικά έχει σχέση με την επιχείρηση. Η εταιρική κουλτούρα μπορεί να εκφραστεί ακόμα και από τον τρόπο που οι εργαζόμενοι απαντούν το τηλέφωνο ή από την καθαριότητα των γραφείων.
Οι εργαζόμενοι αποκτούν μια συλλογική ταυτότητα και γίνονται μέρος της κουλτούρας αυτής. Η εταιρική κουλτούρα προσδιορίζει το ύφος της επιχείρησης και αποτελεί το σημείο αναφοράς της, καθώς την καθιστά ξεχωριστή σε σύγκριση με τις άλλες επιχειρήσεις.
Η κουλτούρα της επιχείρησης τη φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Της προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οδηγεί σε συνοχή αλλά και σε πιο ικανοποιημένο ανθρώπινο δυναμικό, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση και να παρουσιάζεται η δυναμική της επιχείρησης. Η εταιρική κουλτούρα σκιαγραφεί το τι είναι αναγκαίο και τι όχι, τι είναι σημαντικό και τι όχι, τι είναι σωστό και τι λάθος.
Η εταιρική κουλτούρα μπορεί να παίρνει διάφορες μορφές, π.χ έμφαση στον άνθρωπο και στην ομαδική συνεργασία, ή στην ταχύτητα και στην ευελιξία κτλ. Με αυτό τον τρόπο, μια επιχείρηση αναζητεί την αποτελεσματικότητα των διεργασιών της όχι μόνο σε χρηματοοικονομικά πλαίσια αλλά και με όρους κοινωνικής ενσωμάτωσης, αξιών και κανόνων που διέπουν τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και το ανθρώπινο της δυναμικό.
Η εταιρική κουλτούρα είναι οι κοινές αξίες, πιστεύω, αρχές και κανόνες που προσδιορίζουν τις ανθρώπινες σχέσεις στην επιχείρηση (πελάτες, μέτοχοι, εργαζόμενοι, συνεργάτες κτλ.), την ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων, τις καινοτομίες, τη διαχείριση και οργάνωση, και ότι γενικά έχει σχέση με την επιχείρηση. Η εταιρική κουλτούρα μπορεί να εκφραστεί ακόμα και από τον τρόπο που οι εργαζόμενοι απαντούν το τηλέφωνο ή από την καθαριότητα των γραφείων.
Οι εργαζόμενοι αποκτούν μια συλλογική ταυτότητα και γίνονται μέρος της κουλτούρας αυτής. Η εταιρική κουλτούρα προσδιορίζει το ύφος της επιχείρησης και αποτελεί το σημείο αναφοράς της, καθώς την καθιστά ξεχωριστή σε σύγκριση με τις άλλες επιχειρήσεις.
Η κουλτούρα της επιχείρησης τη φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Της προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, οδηγεί σε συνοχή αλλά και σε πιο ικανοποιημένο ανθρώπινο δυναμικό, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση και να παρουσιάζεται η δυναμική της επιχείρησης. Η εταιρική κουλτούρα σκιαγραφεί το τι είναι αναγκαίο και τι όχι, τι είναι σημαντικό και τι όχι, τι είναι σωστό και τι λάθος.
Η εταιρική κουλτούρα μπορεί να παίρνει διάφορες μορφές, π.χ έμφαση στον άνθρωπο και στην ομαδική συνεργασία, ή στην ταχύτητα και στην ευελιξία κτλ. Με αυτό τον τρόπο, μια επιχείρηση αναζητεί την αποτελεσματικότητα των διεργασιών της όχι μόνο σε χρηματοοικονομικά πλαίσια αλλά και με όρους κοινωνικής ενσωμάτωσης, αξιών και κανόνων που διέπουν τόσο την ίδια την επιχείρηση όσο και το ανθρώπινο της δυναμικό.
(Φιλελεύθερος, 3/05/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου