Ένα επιχειρησιακό πλάνο λειτουργεί ως οδηγός της επιχείρησης, με το οποίο περιγράφονται οι στόχοι είτε αυτοί αφορούν γενικά την επιχείρηση, ή τις εσωτερικές της διαδικασίες.
Το πλάνο αυτό είναι πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο, με το οποίο σκιαγραφείται η απόδοση της επιχείρησης, εντάσσοντας την στην αγορά, αναλύοντας την υφιστάμενη κατάσταση και καθοδηγώντας τα στελέχη ή τους επενδυτές της. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στο επιχειρησιακό πλάνο χρησιμεύουν σε πελάτες, επενδυτές, μέτοχους, οι οποίοι αναζητούν τις κατάλληλες βάσεις για τα επόμενα τους βήματα.
Το επιχειρησιακό πλάνο δεν έχει προκαθορισμένο περιεχόμενο, αλλά καθορίζεται σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης και την επιθυμητή μελλοντική απόδοση της. Συνήθως το πλάνο περιλαμβάνει τους δείκτες απόδοσης της επιχείρησης ώστε να υπάρχει η δυνατότητα αξιολόγησης των μελλοντικών δραστηριοτήτων.
Ένα επιχειρησιακό πλάνο αποτελείται από τέσσερα μέρη, αρχίζοντας από την εσωτερική ανάλυση που αφορά την περιγραφή της επιχείρησης, ακολουθεί η εξωτερική ανάλυση, η οποία περιγράφει την αγορά. Το πλάνο περιλαμβάνει τον προσδιορισμό και την υλοποίηση της στρατηγικής και τέλος την οικονομική ανάλυση. Το τελευταίο κομμάτι είναι συνήθως και το βασικότερο. Οι τέσσερις βασικοί άξονες ανάλυσης, περιγράφονται με βάση τις υποκατηγορίες του καθενός. Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν την αγοραία ανάπτυξη, τους ισολογισμούς της επιχείρησης, το πλάνο του μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, τους καταναλωτές, τους παράγοντες επιτυχίας, τη τεχνολογία, τα κανάλια διανομής και ότι άλλο σχετικό με την επιχείρηση. Συχνά το επιχειρησιακό πλάνο είναι χρήσιμο για μια εταιρεία η οποία αιτείται ένα τραπεζικό δάνειο και χρειάζεται να παρουσιάσει τις πιο πάνω πληροφορίες.
Το επιχειρησιακό πλάνο παρομοιάζεται ως ένας χάρτης διαδρομής, ώστε να προσφέρει στον ενδιαφερόμενο τον καλύτερο δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει. Αν η επιχείρηση δεν προετοιμάσει πλάνο για την επιτυχία, τότε μπορεί να αποτύχει, γι’αυτό και το πλάνο αυτό έχει την έννοια ενός χάρτη τον οποίο θα συμβουλεύονται όσοι είναι αναμεμειγμένοι.
(Φιλελεύθερος, 14/06/2009)
Το πλάνο αυτό είναι πλέον ένα χρήσιμο εργαλείο, με το οποίο σκιαγραφείται η απόδοση της επιχείρησης, εντάσσοντας την στην αγορά, αναλύοντας την υφιστάμενη κατάσταση και καθοδηγώντας τα στελέχη ή τους επενδυτές της. Όλες οι πληροφορίες που αναφέρονται στο επιχειρησιακό πλάνο χρησιμεύουν σε πελάτες, επενδυτές, μέτοχους, οι οποίοι αναζητούν τις κατάλληλες βάσεις για τα επόμενα τους βήματα.
Το επιχειρησιακό πλάνο δεν έχει προκαθορισμένο περιεχόμενο, αλλά καθορίζεται σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησης και την επιθυμητή μελλοντική απόδοση της. Συνήθως το πλάνο περιλαμβάνει τους δείκτες απόδοσης της επιχείρησης ώστε να υπάρχει η δυνατότητα αξιολόγησης των μελλοντικών δραστηριοτήτων.
Ένα επιχειρησιακό πλάνο αποτελείται από τέσσερα μέρη, αρχίζοντας από την εσωτερική ανάλυση που αφορά την περιγραφή της επιχείρησης, ακολουθεί η εξωτερική ανάλυση, η οποία περιγράφει την αγορά. Το πλάνο περιλαμβάνει τον προσδιορισμό και την υλοποίηση της στρατηγικής και τέλος την οικονομική ανάλυση. Το τελευταίο κομμάτι είναι συνήθως και το βασικότερο. Οι τέσσερις βασικοί άξονες ανάλυσης, περιγράφονται με βάση τις υποκατηγορίες του καθενός. Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν την αγοραία ανάπτυξη, τους ισολογισμούς της επιχείρησης, το πλάνο του μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, τους καταναλωτές, τους παράγοντες επιτυχίας, τη τεχνολογία, τα κανάλια διανομής και ότι άλλο σχετικό με την επιχείρηση. Συχνά το επιχειρησιακό πλάνο είναι χρήσιμο για μια εταιρεία η οποία αιτείται ένα τραπεζικό δάνειο και χρειάζεται να παρουσιάσει τις πιο πάνω πληροφορίες.
Το επιχειρησιακό πλάνο παρομοιάζεται ως ένας χάρτης διαδρομής, ώστε να προσφέρει στον ενδιαφερόμενο τον καλύτερο δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει. Αν η επιχείρηση δεν προετοιμάσει πλάνο για την επιτυχία, τότε μπορεί να αποτύχει, γι’αυτό και το πλάνο αυτό έχει την έννοια ενός χάρτη τον οποίο θα συμβουλεύονται όσοι είναι αναμεμειγμένοι.
(Φιλελεύθερος, 14/06/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου