Φαινόμενο των καιρών είναι η έντονη εμφάνιση παθήσεων που προέρχονται από το εργασιακό άγχος. Εμπειρογνώμονες έχοντας υπόψη τα υψηλά ποσοστά προβλημάτων που δημιουργούνται λόγω του άγχους, συστήνουν και παροτρύνουν εργαζόμενους και εργοδότες να ακολουθήσουν μέτρα πρόληψης. Το 28% των ευρωπαίων εργαζόμενων επηρεάζονται από το εργασιακό άγχος με αποτέλεσμα την επιβάρυνση της υγείας τους αλλά και την απώλεια πολλών ωρών εργάσιμου χρόνου.
Ο εργαζόμενος, ο οποίος βρίσκεται σε ένα περιβάλλον με έντονους ρυθμούς απασχόλησης, με αυξημένες απαιτήσεις και πιέσεις αλλά και αβεβαιότητα για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων του, είναι πιο επιρρεπής και μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα άγχους, όπως νευρικότητα, κούραση, αδυναμία εστίασης και καρδιακές παθήσεις.
Πρώτο βασικό μέλημα του ιδίου είναι να αναγνωρίζει τα όρια και τις αντοχές του και κατ’ επέκταση να μη φορτώνει τη μέρα του πέρα από εκείνο που ο ίδιος μπορεί να ανταπεξέλθει. Με ισοκατανομή ευθυνών και διεργασιών μεταξύ των συναδέλφων, ο κάθε ένας μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο του με τον αποδοτικότερο τρόπο. Η ορθή διαχείριση χρόνου σε συνδυασμό με τον επαρκή χρόνο για διεκπεραίωση των καθηκόντων και ενός πιο ευχάριστου εργασιακού χώρου, τόσο από πλευράς υποδομής όσο και από πλευράς των σχέσεων μεταξύ των συναδέλφων, μπορούν να συνεισφέρουν θετικά στην αποφυγή του άγχους.
Ο προϊστάμενος μπορεί να συνεισφέρει ακόμη περισσότερο, έχοντας υπόψη τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου, δημιουργώντας ένα πνεύμα ομαδικότητας και αναπτύσσοντας μια εργασιακή κουλτούρα ώστε οι εργαζόμενοι να συνεργάζονται μεταξύ τους. Συστήνεται γενικότερα να αναπτύσσεται μια εποικοδομητική επικοινωνία στα πλαίσια της εργασιακής δομής και να αποφεύγονται οι μη ρεαλιστικοί στόχοι και οι τάσεις τελειομανίας, καθώς είναι εξ΄ορισμού πηγές πίεσης και άγχους. Με τη σωστή διαχείριση, το άγχος μπορεί απλά να παραχωρήσει τη θέση του στην αποδοτική και επικοδομητική διεκπεραίωση καθηκόντων.
(Φιλελεύθερος, 8/02/09)
Ο εργαζόμενος, ο οποίος βρίσκεται σε ένα περιβάλλον με έντονους ρυθμούς απασχόλησης, με αυξημένες απαιτήσεις και πιέσεις αλλά και αβεβαιότητα για τη διεκπεραίωση των καθηκόντων του, είναι πιο επιρρεπής και μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα άγχους, όπως νευρικότητα, κούραση, αδυναμία εστίασης και καρδιακές παθήσεις.
Πρώτο βασικό μέλημα του ιδίου είναι να αναγνωρίζει τα όρια και τις αντοχές του και κατ’ επέκταση να μη φορτώνει τη μέρα του πέρα από εκείνο που ο ίδιος μπορεί να ανταπεξέλθει. Με ισοκατανομή ευθυνών και διεργασιών μεταξύ των συναδέλφων, ο κάθε ένας μπορεί να διαχειριστεί το χρόνο του με τον αποδοτικότερο τρόπο. Η ορθή διαχείριση χρόνου σε συνδυασμό με τον επαρκή χρόνο για διεκπεραίωση των καθηκόντων και ενός πιο ευχάριστου εργασιακού χώρου, τόσο από πλευράς υποδομής όσο και από πλευράς των σχέσεων μεταξύ των συναδέλφων, μπορούν να συνεισφέρουν θετικά στην αποφυγή του άγχους.
Ο προϊστάμενος μπορεί να συνεισφέρει ακόμη περισσότερο, έχοντας υπόψη τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου, δημιουργώντας ένα πνεύμα ομαδικότητας και αναπτύσσοντας μια εργασιακή κουλτούρα ώστε οι εργαζόμενοι να συνεργάζονται μεταξύ τους. Συστήνεται γενικότερα να αναπτύσσεται μια εποικοδομητική επικοινωνία στα πλαίσια της εργασιακής δομής και να αποφεύγονται οι μη ρεαλιστικοί στόχοι και οι τάσεις τελειομανίας, καθώς είναι εξ΄ορισμού πηγές πίεσης και άγχους. Με τη σωστή διαχείριση, το άγχος μπορεί απλά να παραχωρήσει τη θέση του στην αποδοτική και επικοδομητική διεκπεραίωση καθηκόντων.
(Φιλελεύθερος, 8/02/09)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου