Μια επιχείρηση θέτει στόχους, έχει ένα στρατηγικό σχεδιασμό, αναλύει την επικρατούσα κατάσταση της αγοράς και εντάσσεται σε μια ανταγωνιστική οικονομία όπου χρειάζεται να πετύχει κάτι το διαφορετικό, το ελκυστικό και το αυθεντικό για να αποκτήσει το δικό της πλεονέκτημα ως παίκτης της αγοράς.
Βασικά βήματα της στρατηγικής διαχείρισης είναι o καθορισμός της αποστολής και του οράματος της επιχείρησης, ο σχεδιασμός στρατηγικών στόχων, η δημιουργία μιας στρατηγικής, η εκτέλεση της συγκεκριμένης στρατηγικής και ο έλεγχος των αποτελεσμάτων που θα επέλθουν από τη στρατηγική.
Η στρατηγική διαχείριση έχει ως βασικό σκοπό να επιτρέψει στην επιχείρηση να παίξει ένα ενεργό και αποφασιστικό ρόλο στην δημιουργία του δικού της ορίζοντα, και όχι απλά να ενταχθεί παθητικά σε ένα σύνολο.
Η επιχείρηση πρέπει να καθορίσει τους λόγους ύπαρξης της, μέσω ενός στρατηγικού πλαισίου όπου θα είναι σε θέση να απαντήσει σε ερωτήματα όπως τι σκοπό έχει η επιχείρηση, που βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή και που θα ήθελε να βρεθεί μακροπρόθεσμα. Η στρατηγική της επιχείρησης είναι ο κινητήριος μοχλός της λειτουργίας της, γι’ αυτό ετοιμάζεται ένας στρατηγικός διαχωρισμός όπου θα ορίζονται ο τομέας δραστηριοτήτων της επιχείρησης. Και ακολουθεί η στρατηγική ανάλυση η οποία, ουσιαστικά, είναι η ανάλυση, από τη μία, των απειλών και των ευκαιριών της αγοράς και από την άλλη, των δυνάμεων και των αδυναμιών της ίδιας της επιχείρησης (π.χ. μέθοδος S.W.O.T)
H στρατηγική είναι το σύνολο των σχέσεων μεταξύ της επιχείρησης και του γενικού περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσεται. Οι σχέσεις είναι αμφίδρομες, καθώς τα χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης και εκείνα του γενικού περιβάλλοντος, αλληλοεπηρεάζονται και αλληλοσυνδέονται. Σημαντικότερη επιτυχία θα είναι όταν η προσχεδιασμένη στρατηγική θα εμπίπτει στην υλοποιημένη/πραγματοποιήσιμη στρατηγική.
Βασικά βήματα της στρατηγικής διαχείρισης είναι o καθορισμός της αποστολής και του οράματος της επιχείρησης, ο σχεδιασμός στρατηγικών στόχων, η δημιουργία μιας στρατηγικής, η εκτέλεση της συγκεκριμένης στρατηγικής και ο έλεγχος των αποτελεσμάτων που θα επέλθουν από τη στρατηγική.
Η στρατηγική διαχείριση έχει ως βασικό σκοπό να επιτρέψει στην επιχείρηση να παίξει ένα ενεργό και αποφασιστικό ρόλο στην δημιουργία του δικού της ορίζοντα, και όχι απλά να ενταχθεί παθητικά σε ένα σύνολο.
Η επιχείρηση πρέπει να καθορίσει τους λόγους ύπαρξης της, μέσω ενός στρατηγικού πλαισίου όπου θα είναι σε θέση να απαντήσει σε ερωτήματα όπως τι σκοπό έχει η επιχείρηση, που βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή και που θα ήθελε να βρεθεί μακροπρόθεσμα. Η στρατηγική της επιχείρησης είναι ο κινητήριος μοχλός της λειτουργίας της, γι’ αυτό ετοιμάζεται ένας στρατηγικός διαχωρισμός όπου θα ορίζονται ο τομέας δραστηριοτήτων της επιχείρησης. Και ακολουθεί η στρατηγική ανάλυση η οποία, ουσιαστικά, είναι η ανάλυση, από τη μία, των απειλών και των ευκαιριών της αγοράς και από την άλλη, των δυνάμεων και των αδυναμιών της ίδιας της επιχείρησης (π.χ. μέθοδος S.W.O.T)
H στρατηγική είναι το σύνολο των σχέσεων μεταξύ της επιχείρησης και του γενικού περιβάλλοντος στο οποίο εντάσσεται. Οι σχέσεις είναι αμφίδρομες, καθώς τα χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης και εκείνα του γενικού περιβάλλοντος, αλληλοεπηρεάζονται και αλληλοσυνδέονται. Σημαντικότερη επιτυχία θα είναι όταν η προσχεδιασμένη στρατηγική θα εμπίπτει στην υλοποιημένη/πραγματοποιήσιμη στρατηγική.
(Φιλελεύθερος, 15/02/09)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου