Πόσο συχνά οργανώνονται συνεδριάσεις μεταξύ των διευθυντικών στελεχών και των εργαζομένων; Μια τέτοια συνεδρίαση, μόνο θετική θα μπορούσε να θεωρηθεί. Το ανώτερο στέλεχος ενός τμήματος επιχείρησης ή ο διευθυντής ενός οργανισμού καθορίζει ημέρα και ώρα και καλεί τους εργαζόμενους. Αν είναι εφικτό, είναι προτιμότερο να κοινοποιείται στους εργαζόμενους ο λόγος αυτής της συνεδρίασης, ώστε να μπορούν να θέσουν στο τραπέζι και τις δικές τους απόψεις.
Το ανώτερο στέλεχος μπορεί να ανακοινώσει τον μελλοντικό προγραμματισμό, να ενημερώσει για μια εκδήλωση του οργανισμού και να αναθέσει καθήκοντα, μπορεί, επίσης, να αναφέρει στους εργαζόμενους προβλήματα που παρουσιάζονται και να αναζητά τη δική τους συμμετοχή κτλ. Σε επιχειρήσεις όπου γίνεται κατορθωτή η διοργάνωση τέτοιων συνεδριάσεων και μάλιστα σε τακτά χρονικά διαστήματα, σκοπός είναι η ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων και μια γενικότερη ‘επίβλεψη’ του εργασιακού περιβάλλοντος από τον διευθυντή. Πιθανή αδιαφορία ή απουσία ιδεών και απόψεων, απλά οδηγεί τους συμμετέχοντες στο ίδιο σημείο απ’ όπου η συνεδρίαση ξεκίνησε.
Δεδομένου ότι δίνεται η ευκαιρία στους εργαζόμενους να παρευρεθούν στη συνεδρίαση, τότε και τα ανώτερα στελέχη είναι σημαντικό να λάβουν υπόψη τα όσα θα ειπωθούν. Οι υπάλληλοι της επιχείρησης έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν προβληματικές είτε αυτές αφορούν μελλοντικούς προγραμματισμούς, είτε προβλήματα που διαπιστώνονται στον οργανισμό. Μια ανοιχτή συζήτηση, όπου θα ακουστούν θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια, θα αποβεί σημαντικότατη για την επόμενη μέρα.
Οι συνεδριάσεις αυτές ενισχύουν από τη μία το ρόλο των εργαζομένων, και από την άλλη παρέχουν την ευκαιρία στα διευθυντικά στελέχη να έρθουν πιο κοντά στους υπαλλήλους. Ο διευθυντής μπορεί να αναπτύξει ένα διαπροσωπικό χαρακτήρα, να αναδείξει τις υποχρεώσεις του καθενός, και να θέσει κατευθυντήριες γραμμές. Προγραμματίζοντας τακτικές και ουσιαστικές συνεδριάσεις, μπορούν να προληφθούν καταστάσεις κρίσεως, να αναθεωρηθούν πρακτικές, να γίνουν υποδείξεις και να αναληφθούν ευθύνες.
(Φιλελεύθερος, 29/11/2009)
Το ανώτερο στέλεχος μπορεί να ανακοινώσει τον μελλοντικό προγραμματισμό, να ενημερώσει για μια εκδήλωση του οργανισμού και να αναθέσει καθήκοντα, μπορεί, επίσης, να αναφέρει στους εργαζόμενους προβλήματα που παρουσιάζονται και να αναζητά τη δική τους συμμετοχή κτλ. Σε επιχειρήσεις όπου γίνεται κατορθωτή η διοργάνωση τέτοιων συνεδριάσεων και μάλιστα σε τακτά χρονικά διαστήματα, σκοπός είναι η ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων και μια γενικότερη ‘επίβλεψη’ του εργασιακού περιβάλλοντος από τον διευθυντή. Πιθανή αδιαφορία ή απουσία ιδεών και απόψεων, απλά οδηγεί τους συμμετέχοντες στο ίδιο σημείο απ’ όπου η συνεδρίαση ξεκίνησε.
Δεδομένου ότι δίνεται η ευκαιρία στους εργαζόμενους να παρευρεθούν στη συνεδρίαση, τότε και τα ανώτερα στελέχη είναι σημαντικό να λάβουν υπόψη τα όσα θα ειπωθούν. Οι υπάλληλοι της επιχείρησης έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν προβληματικές είτε αυτές αφορούν μελλοντικούς προγραμματισμούς, είτε προβλήματα που διαπιστώνονται στον οργανισμό. Μια ανοιχτή συζήτηση, όπου θα ακουστούν θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια, θα αποβεί σημαντικότατη για την επόμενη μέρα.
Οι συνεδριάσεις αυτές ενισχύουν από τη μία το ρόλο των εργαζομένων, και από την άλλη παρέχουν την ευκαιρία στα διευθυντικά στελέχη να έρθουν πιο κοντά στους υπαλλήλους. Ο διευθυντής μπορεί να αναπτύξει ένα διαπροσωπικό χαρακτήρα, να αναδείξει τις υποχρεώσεις του καθενός, και να θέσει κατευθυντήριες γραμμές. Προγραμματίζοντας τακτικές και ουσιαστικές συνεδριάσεις, μπορούν να προληφθούν καταστάσεις κρίσεως, να αναθεωρηθούν πρακτικές, να γίνουν υποδείξεις και να αναληφθούν ευθύνες.
(Φιλελεύθερος, 29/11/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου