Η σημερινή εποχή, παρέχει σωρεία υπηρεσιών, οι οποίες μπορούν να σε κατευθύνουν ως προς το επάγγελμα που θα μπορούσε ο καθένας να ακολουθήσει. Πέρα από τα tests που υπάρχουν στο διαδίκτυο, υπάρχουν οι εταιρείες, οι οποίες έχουν σύμβουλους επαγγελματικού προσανατολισμού. Οι σύμβουλοι αυτοί, βασίζουν την καθοδήγηση τους σε μια σειρά προσωπικών και μη, ερωτήσεων προς τον ενδιαφερόμενο. Πέρα αυτών, υπάρχουν και οι καθηγητές επαγγελματικού προσανατολισμού, οι οποίοι όμως μέχρι και πριν κάποια χρόνια, καθοδηγούσαν με βάση μόνο τις δυνατότητες του μαθητή σε κάποια μαθήματα ή και το φύλο του.
Το σημαντικότερο είναι ο ενδιαφερόμενος να προχωρήσει σε μια αυτό-αξιολόγηση, και αν ο ίδιος δεν είναι σε θέση να το πράξει, ο οικογενειακός και κοινωνικός του περίγυρος θα μπορούσε, επίσης, να βοηθήσει. Τι χαρακτήρα έχει ο ενδιαφερόμενος; Είναι άτομο με ευαισθησίες και καλλιτεχνική φλέβα; Άτομο που του αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική και αναλώνει ώρες για να ασχολείται με το Πυθαγόρειο θεώρημα και τη θεωρία της σχετικότητας; Λάτρης της λογοτεχνίας; Άτομο που μπορεί επί ώρες να φτιάχνει το αυτοκίνητο του, ή να είναι έτοιμος για οποιαδήποτε επισκευή στο σπίτι; Άτομο που λατρεύει το θέατρο ή τη γυμναστική και το ποδόσφαιρο; Άτομο που τεμπελιάζει και χρειάζεται σπρώξιμο για να κάνει κάτι; Άτομο που δεν του αρέσει να διαβάζει;
Ανάλογα από τα προσωπικά χαρακτηριστικά κάποιου ατόμου, τα ενδιαφέροντα του και τις ενασχολήσεις του, δημιουργούνται οι βασικές δομές για το τι επάγγελμα θα μπορούσε να ακολουθήσει. Πέρα όμως από τα στοιχεία του χαρακτήρα και τα ενδιαφέροντα κάποιου, προστίθενται στην αξιολόγηση οι ικανότητες και οι αξίες ενός ατόμου, λαμβάνοντας υπόψη το τι ο ίδιος θέλει και όχι το κοινωνικό του περιβάλλον.
Το σημαντικότερο είναι ο ενδιαφερόμενος να προχωρήσει σε μια αυτό-αξιολόγηση, και αν ο ίδιος δεν είναι σε θέση να το πράξει, ο οικογενειακός και κοινωνικός του περίγυρος θα μπορούσε, επίσης, να βοηθήσει. Τι χαρακτήρα έχει ο ενδιαφερόμενος; Είναι άτομο με ευαισθησίες και καλλιτεχνική φλέβα; Άτομο που του αρέσουν τα μαθηματικά και η φυσική και αναλώνει ώρες για να ασχολείται με το Πυθαγόρειο θεώρημα και τη θεωρία της σχετικότητας; Λάτρης της λογοτεχνίας; Άτομο που μπορεί επί ώρες να φτιάχνει το αυτοκίνητο του, ή να είναι έτοιμος για οποιαδήποτε επισκευή στο σπίτι; Άτομο που λατρεύει το θέατρο ή τη γυμναστική και το ποδόσφαιρο; Άτομο που τεμπελιάζει και χρειάζεται σπρώξιμο για να κάνει κάτι; Άτομο που δεν του αρέσει να διαβάζει;
Ανάλογα από τα προσωπικά χαρακτηριστικά κάποιου ατόμου, τα ενδιαφέροντα του και τις ενασχολήσεις του, δημιουργούνται οι βασικές δομές για το τι επάγγελμα θα μπορούσε να ακολουθήσει. Πέρα όμως από τα στοιχεία του χαρακτήρα και τα ενδιαφέροντα κάποιου, προστίθενται στην αξιολόγηση οι ικανότητες και οι αξίες ενός ατόμου, λαμβάνοντας υπόψη το τι ο ίδιος θέλει και όχι το κοινωνικό του περιβάλλον.
(Φιλελεύθερος, 6/12/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου