Ενώ η τεχνολογία απλοποιεί βασικές λειτουργίες σε μια επιχείρηση, διαφοροποιεί πλέον αισθητά τους εργασιακούς ρυθμούς και επιτρέπει αμεσότητα και ταχύτητα στις διεργασίες μέσω της ανάπτυξης της πληροφορικής, τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διακυμάνσεις.
Τα τελευταία χρόνια πληθώρα τεχνολογικών και ηλεκτρονικών μέσων διευκολύνουν διαδικασίες και επικοινωνίες σε μια επιχείρηση. Διαδεδομένες ιδιαίτερα είναι οι ηλεκτρονικές συναντήσεις, μιας και πλέον υπάρχουν διαδικτυακά προγράμματα τα οποία σου επιτρέπουν να έχεις και οπτική επαφή με τον συνομιλητή σου. Τα προγράμματα ποικίλουν και επιτρέπουν τόσο την ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία όσο και την επικοινωνία με πελάτες, επενδυτές, συνεργάτες, εντός και εκτός της χώρας. Σημαντικό προτέρημα των ηλεκτρονικών για παράδειγμα διασκέψεων είναι το γεγονός ότι εξοικονομάται ο χρόνος και οι πόροι που χρειάζονται για τις μετακινήσεις, ενώ μπορεί η διάσκεψη να γίνει απλά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Πέρα όμως από τις ηλεκτρονικές διασκέψεις, ο κόσμος της πληροφορικής και της τεχνολογίας προσφέρει πολλά περισσότερα ωφελήματα, καθώς μπορεί να γίνει ανταλλαγή εγγράφων, να υπάρχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων, να παρέχονται υπηρεσίες, να γίνονται αγορές κτλ.
Το διαδίκτυο και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν αποτελούν πλέον καινοτομία καθώς βρίσκονται καλά εδραιωμένα στην καθημερινή μας ζωή. Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν υπηρεσίες χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ή επιχειρήσεις με μειωμένη χρήση διαδικτύου. Πολλές, επίσης, εταιρείες ενώ έχουν ιστοσελίδα, δεν αποτελεί μέλημα τους η συχνή ανανέωση της, η φιλική για το χρήστη λειτουργία της και η ποιότητα πληροφοριών που διαθέτουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2008, παραμένουν ακόμα σε χαμηλά επίπεδα οι πωλήσεις προϊόντων, οι παραγγελίες και πληρωμές, η διαφήμιση κενών θέσεων και η δυνατότητα ηλεκτρονικής αίτησης που μπορούν να παρέχονται από τον ιστότοπο μιας επιχείρησης. Είναι σημαντικό όμως να συνειδητοποιήσουμε την απλούστευση και την πλούσια επιλογή που μας δίνεται πλέον μέσω των ηλεκτρονικών αυτών μέσων.
Τα τελευταία χρόνια πληθώρα τεχνολογικών και ηλεκτρονικών μέσων διευκολύνουν διαδικασίες και επικοινωνίες σε μια επιχείρηση. Διαδεδομένες ιδιαίτερα είναι οι ηλεκτρονικές συναντήσεις, μιας και πλέον υπάρχουν διαδικτυακά προγράμματα τα οποία σου επιτρέπουν να έχεις και οπτική επαφή με τον συνομιλητή σου. Τα προγράμματα ποικίλουν και επιτρέπουν τόσο την ενδοεπιχειρησιακή επικοινωνία όσο και την επικοινωνία με πελάτες, επενδυτές, συνεργάτες, εντός και εκτός της χώρας. Σημαντικό προτέρημα των ηλεκτρονικών για παράδειγμα διασκέψεων είναι το γεγονός ότι εξοικονομάται ο χρόνος και οι πόροι που χρειάζονται για τις μετακινήσεις, ενώ μπορεί η διάσκεψη να γίνει απλά με το πάτημα ενός κουμπιού.
Πέρα όμως από τις ηλεκτρονικές διασκέψεις, ο κόσμος της πληροφορικής και της τεχνολογίας προσφέρει πολλά περισσότερα ωφελήματα, καθώς μπορεί να γίνει ανταλλαγή εγγράφων, να υπάρχει πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων, να παρέχονται υπηρεσίες, να γίνονται αγορές κτλ.
Το διαδίκτυο και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν αποτελούν πλέον καινοτομία καθώς βρίσκονται καλά εδραιωμένα στην καθημερινή μας ζωή. Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν υπηρεσίες χωρίς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ή επιχειρήσεις με μειωμένη χρήση διαδικτύου. Πολλές, επίσης, εταιρείες ενώ έχουν ιστοσελίδα, δεν αποτελεί μέλημα τους η συχνή ανανέωση της, η φιλική για το χρήστη λειτουργία της και η ποιότητα πληροφοριών που διαθέτουν. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2008, παραμένουν ακόμα σε χαμηλά επίπεδα οι πωλήσεις προϊόντων, οι παραγγελίες και πληρωμές, η διαφήμιση κενών θέσεων και η δυνατότητα ηλεκτρονικής αίτησης που μπορούν να παρέχονται από τον ιστότοπο μιας επιχείρησης. Είναι σημαντικό όμως να συνειδητοποιήσουμε την απλούστευση και την πλούσια επιλογή που μας δίνεται πλέον μέσω των ηλεκτρονικών αυτών μέσων.
(Φιλελεύθερος, 2/08/2009)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου