23 Νοε 2008

Μέθοδοι Αξιολόγησης υποψηφίων για πρόσληψη (μέρος Β’)

Τα Assessment Centers θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως ένας μικρόκοσμος του χώρου εργασίας. Επιτυχημένα, είναι αυτά που θα μπορέσουν να αποτυπώσουν την επαγγελματική και εργασιακή πραγματικότητα του οργανισμού. Έτσι, και ο υποψήφιος όταν κληθεί να αξιολογηθεί χρειάζεται να έχει προετοιμαστεί ανάλογα, ξεκινώντας από τις πληροφορίες που αφορούν τον οργανισμό.

Ο υποψήφιος, εξαρχής λαμβάνει ένα ρόλο, εκείνον του εργαζόμενου στην επιχείρηση, διότι η αξιολόγηση του θα βασιστεί στις αντιδράσεις του μέσα στο ‘εικονικό’ εργασιακό χώρο. Ανάλογα με τη θέση εργασίας, οι εξεταστές ψάχνουν, πέρα από την κριτική σκέψη και την επιχειρηματολογία, τον επικοινωνιακό λόγο, το πνεύμα συνεργασίας που διαθέτει ο υποψήφιος και την αξιολόγηση της επιρροής του στο εργασιακό περιβάλλον.

Ο υποψήφιος χρειάζεται να παραμένει διαρκώς συγκεντρωμένος, ώστε να μπορέσει να αποδείξει πως είναι το κατάλληλο άτομο για τη θέση που διεκδικεί. Πλεονέκτημα θα έχει ο υποψήφιος που θα μπορέσει να είναι ο εαυτός του, χωρίς να υπερβάλει και θα καταφέρει να προβάλει μιαν ηγετική εικόνα, με πάθος για τη δουλειά, ελεγχόμενο άγχος και ικανότητα σε δημόσια επικοινωνία.

Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι σύνηθες να απαιτούνται από άτομα που ενδιαφέρονται για θέσεις εισαγωγικής βαθμίδας. Ένα άτομο μπορεί να ‘πληροί’ τις προϋποθέσεις για τη διαδικασία αξιολόγησης όταν έχει ένα ακαδημαϊκό υπόβαθρο ή μια ανάλογη προϋπηρεσία που να του έχει προσφέρει γνώσεις για το εργασιακό περιβάλλον. Στις πλείστες ευρωπαϊκές χώρες, τα Assessment Centers, αποτελούν το ύστατο στάδιο της αξιολόγησης, δηλαδή, έπονται μιας ατομικής συνέντευξης για ‘φιλτράρισμα’ των υποψηφίων.

Αυτή η μέθοδος αξιολόγησης δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στην Κύπρο. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια δύσκολη διαδικασία, η οποία όμως μπορεί να αποτελέσει μια ουσιαστική πρόκληση τόσο για τον οργανισμό, όσο και για τους υποψηφίους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: