12 Ιουλ 2009

Επιβραβεύστε τους

Η επιβράβευση ενός εργαζόμενου μετά από μια πετυχημένη ιδέα, ή μετά από μια σειρά δραστηριοτήτων που επέφεραν κέρδη στην εταιρεία, ή μετά από εντατικές και πολλές ώρες εργασίας για ένα πρόγραμμα, κτλ, εκπληρώνει μια ανάγκη του εργαζόμενου να αναγνωριστούν τόσο οι κόποι του όσο και οι προσπάθειες του. Ένα bonus στο τέλος της χρονιάς, για παράδειγμά, αποτελεί ένα επικοινωνιακό εργαλείο που χρησιμοποιεί ο εργοδότης, ώστε να επιβραβεύσει τον εργαζόμενο.

Πέρα όμως από τη χρηματική, ή υλική επιβράβευση που μπορεί να εξασφαλίσει ένας εργαζόμενος, υπάρχουν κι άλλα μέσα με τα οποία ο εργοδότης μπορεί να δείξει την εκτίμηση του ως προς το τι έχει επιτευχθεί. Μπορεί πολλές φορές ο εργοδότης να σκεφτεί ότι δεν υπάρχει λόγος να επιβραβεύσει ένα εργαζόμενο διότι ο δεύτερος απλά κάνει τη δουλειά του, αλλά η ενδυνάμωση του εργαζόμενου που πέτυχε κάτι που δεν παρατηρείται καθημερινά ή δεν το έχουν καταφέρει πολλοί συνάδελφοι του, χρειάζεται να αναγνωρίζεται.

Αν για παράδειγμα, η ομάδα εργασίας βρίσκεται στην αίθουσα σύσκεψης μετά το τέλος ενός προγράμματος ή διεργασίας, και η απόδοση του Χ, Ψ, και Ω ήταν πολύ καλή, τότε υπάρχει η ευκαιρία ο προϊστάμενος να ανακοινώσει ότι, η επίτευξη του προγράμματος οφείλεται στους Χ, Ψ και Ω, παρουσιάζοντας τους στην υπόλοιπη ομάδα ή προσωπικό, και αναδεικνύοντας την πολύτιμη τους συνεισφορά.

Υπάρχουν αρκετές εταιρείες οι οποίες έχουν επιλέξει τη μέθοδο του ‘Υπαλλήλου του μήνα’, αφήνοντας έτσι το πεδίο ελεύθερο ο κάθε εργαζόμενος να αναδείξει τον εαυτό του, συχνά σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον που δημιουργείται από τα ίδια τα μέλη του προσωπικού που αναζητούν την επιβράβευση. Η αναγνώριση των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων τονώνει το ηθικό των εργαζομένων με άμεσο αποτέλεσμα την αυξανόμενη απόδοση και γι’αυτό η επιβράβευση αναζητείται και επιθυμείται.
(Φιλελεύθερος, 12/07/2009)

Δεν υπάρχουν σχόλια: