14 Σεπ 2009

Χρειάζεστε χορηγία;

Σε εκδηλώσεις, ποδοσφαιρικούς αγώνες, συναντήσεις κτλ, είναι πλέον συχνό και διαδεδομένο να αναζητούνται χορηγοί για οικονομική ενίσχυση και προβολή της προβλεπόμενης διοργάνωσης.

Χορηγίες συνήθως δίνονται σε αθλητές, σε πολιτιστικές εκδηλώσεις, σε επαγγελματικά βραβεία, στην παιδεία, σε εκθέσεις και σε εκδόσεις. Χορηγός μπορεί να είναι μια οποιαδήποτε εταιρεία που ενδιαφέρεται να συνδράμει οικονομικά ή ακόμα και με παροχή των υπηρεσιών της.

Σκοπός του χορηγού είναι ουσιαστικά να διενεργήσει προωθητικές ενέργειες του προϊόντος και/ή της υπηρεσίας που μια εταιρεία θέλει να ‘διαφημίσει’. Σημαντικό είναι ότι η χορηγία είναι ένα οικονομικότερο εργαλείο δημοσίων σχέσεων απ’ ότι η διαφήμιση.

Η χορηγία ως ένα επικοινωνιακό μέσο επιτυγχάνει την δημιουργία συνθηκών εντυπωσιασμού και προσθέτει κύρος τόσο στον χορηγό όσο και στο χορηγούμενο. Η χορηγία εν μέρει στηρίζει κυρίως πολιτιστικά γεγονότα, και λειτουργεί με στόχο μια συγκεκριμένη ομάδα ατόμων (Target group) στα πλαίσια πελατειακών σχέσεων.

Παρ’ όλα αυτά το μέσο της χορηγίας δεν μπορεί να προσφέρει εγγυημένα αποτελέσματα, καθώς συχνά το κοινό μπορεί να συγχέει τις δραστηριότητες του χορηγού και του χορηγούμενου. Η έλλειψη της επικύρωσης της αποτελεσματικότητας του εργαλείου αυτού, οδηγεί κάποιες φορές στο συμπέρασμα ότι η χορηγία είναι ‘λιγότερο εμπορικά έγκυρη’.

Η χορηγία χαρακτηρίζεται από ειδικούς των δημοσίων σχέσεων ως δυναμικό μέσο δημιουργίας εντυπώσεων και υπερηφάνειας. Καθοριστικό όμως ρόλο για την επίτευξη αυτού είναι το κοινό το οποίο είναι ο τελικός αποδέκτης του έργου. Ο χορηγός ουσιαστικά παρέχει ‘υλική αξία’ στον χορηγούμενο με σκοπό να προωθήσει την ‘άυλη αξία’ του. Πέρα όμως της δυσκολίας που μπορεί να υπάρχει για εξεύρεση χορηγιών, το εργαλείο της χορηγίας δίνει τη δυνατότητα δημοσιότητας και καταξίωσης, αύξησης πωλήσεων του προϊόντος του χορηγούμενου αλλά και του χορηγού (σε περίπτωση που είναι επίσης παροχέας υπηρεσιών), ενίσχυσης της επιχειρησιακής εικόνας αλλά και ψυχαγωγίας των πελατών.
(Φιλελεύθερος, 13 Σεπτεμβρίου 2009)

1 σχόλιο:

Τράγος είπε...

πουλήστε τα όλα στον βωμό των συμφερόντων και του κέρδους. κάμετε τα όλα προιόν.