21 Σεπ 2009

Καθορίστε την κατηγορία κοινού σας

Μια εταιρεία, και πιο συγκεκριμένα ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων, προετοιμάζοντας μια εκδήλωση, μια διάσκεψη τύπου, ένα συνέδριο κτλ χρειάζεται να επικεντρωθεί σε συγκεκριμένη ομάδα κοινού.

Σκοπός του καθορισμού της ομάδας κοινού είναι να αποσταλεί το ορθό μήνυμα στην κατηγορία κοινού που θα το λάβει και το κατανοήσει καλύτερα. Δηλαδή, μια διαφήμιση ενός καταστήματος με παιδικά είδη πρέπει να προσελκύσει κυρίως με την εικόνα τα παιδιά και τους γονείς ώστε να πάνε να ψωνίσουν. Αν όμως το κοινό δεν καθοριστεί σωστά, το πιο πιθανό είναι να δαπανηθούν πολλά χρήματα διότι το μήνυμα θα εκπέμπεται σε όλους, με αποτέλεσμα το μήνυμα να το λάβουν και άτομα τα οποία δεν θα είναι πιθανοί ‘πελάτες-δέκτες’.

Η κατηγορία κοινού συνήθως καθορίζεται ξεκινώντας από τα άτομα και τις ομάδες που σχετίζονται με την επιχείρηση. Για παράδειγμα, αποδέκτες του πιθανού μηνύματος της εταιρείας μπορούν να είναι οι καταναλωτές, οι υπάλληλοι, οι ανταγωνιστές, δηλαδή οποιοσδήποτε. Πέρα όμως από τις ομάδες ατόμων που σχετίζονται με την επιχείρηση, σημαντικός γνώμονας για το κοινό-αποδέκτη είναι το αντικείμενο εργασιών της επιχείρησης.

Κάποιες φορές οι κατηγορίες κοινού μπορεί να είναι πολλές, άρα ο υπεύθυνος της επιχείρησης θα ήταν καλό να επιλέξει κάποιες ομάδες που θα μπορούσαν να προσελκυστούν με κοινά μέσα επικοινωνίας. Ως βασικές ομάδες αναφέρονται η κοινότητα, τα υφιστάμενα και τα μελλοντικά στελέχη, οι προμηθευτές, οι επενδυτές, οι διανομείς, οι καταναλωτές και οι διαμορφωτές γνώμης.

Πέρα όμως από τα πιο πάνω, οι υπεύθυνοι θα προσπαθήσουν να προσελκύσουν ομάδες σύμφωνα πάντα με τον διαθέσιμο οικονομικό προϋπολογισμό. Δηλαδή για να καθοριστούν οι ομάδες-στόχος και τα μέσα επικοινωνίας που θα χρησιμοποιηθούν, βασικός γνώμονας θα είναι το διαθέσιμο χρηματικό κεφάλαιο.
(Φιλελεύθερος, 20/09/2009)

Δεν υπάρχουν σχόλια: