9 Νοε 2009

Σπαζοκεφαλιές και τεστ λογισμού

Ο αριθμητικός λογισμός ολοένα και διαδίδεται ως μέθοδος αξιολόγησης υποψηφίων για πρόσληψη σε εξετάσεις του ιδιωτικού αλλά και του δημόσιου τομέα. Οι ασκήσεις αριθμητικού λογισμού υποβάλουν τον υποψήφιο σε μία διαδικασία όπου θα χρειαστεί να κατανοήσει τις αριθμητικές έννοιες σε διάφορες μορφές με βάση, όμως, τη λογική. Για παράδειγμα, ποια είναι η λογική συνέχεια της αριθμητικής σειράς, 9, 16, 25, 36 …

Ο αριθμητικός λογισμός συνήθως συνδυάζει τα IQ tests και τις βασικές μαθηματικές αρχές. Γιατί αποτελεί μόδα πλέον να χρησιμοποιείται αυτή η μορφή εξέτασης; Απλό. Με τον αριθμητικό λογισμό ο αριθμός των υποψηφίων αμέσως ελαχιστοποιείται. Βασική προϋπόθεση της αξιολόγησης αυτής, είναι τα στενά χρονικά πλαίσια επίλυσης του γραπτού. Ο συνδυασμός του λίγου χρόνου και των προβλημάτων με πολλά δεδομένα ή με μαθηματικά δεδομένα οδηγεί συνήθως τους υποψηφίους σε αποτυχία.

Ο αριθμητικός λογισμός είναι μέθοδος εξέτασης για παντός είδους ειδικότητες, καθώς βασικό του χαρακτηριστικό είναι η χρήση της λογικής. Η δυσκολία των εν λόγω εξετάσεων μπορεί να αυξηθεί στην περίπτωση που δεν επιτρέπεται η χρήση υπολογιστικής μηχανής ή/και προκαθορίζεται αρνητική βαθμολογία για τις λανθασμένες απαντήσεις.

Με αυτό τον τρόπο, επιχειρήσεις επιλέγουν τον αριθμητικό λογισμό ως εξέταση ή μέρος της εξέτασης της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων. Σε αρκετές μάλιστα επιχειρήσεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών, η εξέταση γίνεται ηλεκτρονικά και σε περίπτωση αποτυχίας του υποψηφίου, απλά δεν προχωράει στο επόμενο στάδιο.

Παρ’ ότι κάποιοι θεωρούν ότι ο αριθμητικός λογισμός είναι ευκολότερος για ένα μαθηματικό, και όχι τόσο για ένα φιλόλογο, αυτής της μορφής εξέταση δίνει ξεκάθαρα, αντικειμενικά και χωρίς διακρίσεις αποτελέσματα αναφορικά με τους υποψηφίους. Οι εξετάσεις αριθμητικού λογισμού μετράνε το βαθμό σκέψης, αιτιολογίας και επίλυσης προβλημάτων ενός υποψηφίου, αναπτύσσοντας παρατηρητικότητα και σπιρτάδα. Και συνήθως, η απάντηση βρίσκεται στην ερώτηση.
(Φιλελεύθερος, 8/11/2009)

Δεν υπάρχουν σχόλια: